Rodzaje stron internetowych

0
746
Rodzaje stron internetowych

Strona internetowa staje się jednym z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych. Warto zatem wiedzieć, jakie są rodzaje stron internetowych i czym się różnią. Dzięki temu dobierzesz ją idealnie do swoich potrzeb.

Podział stron internetowych ze względu na krąg tematyczny wygląda następująco:

– informacyjne, np. portale, artykuły, katalogi

– biznesowe, np. aukcje, prezentacje oferty

– komercyjne, np. sklepy internetowe, sprzedaż produktów

– socjalne, np. fora dyskusyjne

Ze względu na jednostkę zakładającą i opiekującą się stroną wyróżniamy:

– witryny organizacji,

– witryny rządowe,

– witryny edukacyjne,

– witryny firm komercyjnych,

– witryny prywatne (domowe)

Przyjmując jako kryterium dostęp do informacji wyróżniamy:

– witryny ogólnodostępne,

– witryny „ukryte” (informacje o ich obecności w sieci są rozgłaszane tylko w ściśle określonych kręgach osób),

– witryny intranetowe (do których dostęp mają jedynie członkowie danej organizacji),

– witryny ekstranetowe (jak witryny intranetowe, jednak częściowo udostępniane wybranym firmom zewnętrznym, np. partnerom biznesowym).

Strony WWW możemy także dzielić np. ze względu na wielkość („wizytówki”, małe strony, duże serwisy), stosowane technologie (np. HTML, XML, Flash) czy rodzaj zawartości (statyczna, dynamiczna). Oczywiście przynależność do każdej z opisanych kategorii wiąże się czasami z zupełnie odmiennymi założeniami dotyczącymi struktury, wyglądu oraz informacji zawartych w określonej witrynie.

Należy także wspomnieć o wartości marketingowej, która także może być uznana za kryterium podziału witryn. Wartość marketingowa jest w tym przypadku rozumiana jako zbiór potencjalnych korzyści, jakie może uzyskać właściciel strony. Korzyści te wynikają natomiast z pokaźnej liczby osób odwiedzających stronę, pozyskiwania nowych klientów czy ze sprzedaży reklam. W związku z tym możemy wymienić:

– wizytówki – to najprostszy rodzaj strony firmowej, jaką można znaleźć w sieci. Najczęściej zawiera jedynie dane adresowe i numery kontaktowe firmy

– foldery – są bardzo rozbudowane graficznie – do ich elementów charakterystycznych należą: intro, animacje, liczne elementy graficzne i multimedia

– serwisy – ta kategoria stron zawiera dużo więcej tekstów i prezentuje znacznie wyższy poziom zawartości merytorycznej. Najczęściej strona podzielona jest na kilka lub kilkanaście działów, które służą pełnej i wartościowej prezentacji oferty firmy

– wortale – zwane także portalami wertykalnymi – są licznie reprezentowane w sieci. Są to bardzo rozbudowane witryny poświęcone tylko jednej tematyce

– portal –  jest to bardzo rozbudowany serwis internetowy składający się z różnych kręgów tematycznych, takich jak: aktualne wiadomości, informacje finansowe, serwis pogodowy czy różnotematyczne artykuły i publikacje

Widzimy zatem, że niektóre z witryn mogą spełniać jednocześnie wiele funkcji. Znając ich rodzaje i możliwości, jakie nam dają jesteśmy w stanie dobrać odpowiednią witrynę, która spełni nasze wymagania i przyniesie korzyści. Artykuł powstał we współpracy z portalem https://summiter.pl/

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here